ΑΑ | Θέμα | Κωδικός | Χρηματοδότης | Διάρκεια | Το ΜΦΙΚ ως: |
---|---|---|---|---|---|
1 | EFES – E-Tools for E-Schools | ERASMUS+ 2015-1-BG01-KA201-014219 | Ευρωπαϊκή Ένωση | 2015-2017 | Εταίρος |
2 | EVANDE – Enhancing volunteer awareness and education against natural disasters through e-learning | ECHO/SUB/2014/693261 | Ευρωπαϊκή Ένωση | 2015-2016 | Συντονιστής |
3 | E-PreS – Monitoring and Evaluation of Natural Hazard Preparedness at School Environments” | ECHO/SUB/2014/698447 | Ευρωπαϊκή Ένωση | 2015-2016 | Εταίρος |
4 | CP MODEL – Civil Protection MODEL | ECHO/SUB/2014/693249 | Ευρωπαϊκή Ένωση | 2015-2016 | Εταίρος |
5 | IRRESISTIBLE – Including Responsible Research and Innovation in cutting Edge Science and Inquiry-based Science education to improve Teacher’s Ability of Bridging Learning Environments | FP7 SiS.2013.2.2.1-1 / 612367 | Ευρωπαϊκή Ένωση | 2013-2015 | Εταίρος |
6 | SEE – Safeguarding Educational Environment | ECHO/SUB/2012/638511 | Ευρωπαϊκή Ένωση | 2013-2014 | Εταίρος |
7 | ΓΕΩ.ΤΟΠΙ.Α. – Γεωτουρισμός και Τοπική Ανάπτυξη | C(2008)1131/28-03-2008 | Ευρωπαϊκή Ένωση | 2011-2013 | Εταίρος |
8 | RACCE – Raising Earthquake Awareness and Coping Children’s Emotions | ΕΝV. A.4 CIVIL PROTECTIONNo.070401/2010/579066/SUB/C4 | Ευρωπαϊκή Ένωση | 2010-2012 | Συντονιστής |
9 | NATURAL EUROPE- Natural History & Environmental Cultural Heritage in European Digital Libraries for Education | CIP-ICT PSP-2009-3 250579 | Ευρωπαϊκή Ένωση | 2009-2013 | Εταίρος |
10 | PATCH – Prevention, Analysis and Tools for Cultural Heritage | ΕΝV. A.4 CIVIL PROTECTION, 070401/2009/540426/SUB/A4 | Ευρωπαϊκή Ένωση 2009-2011 | Εταίρος | |
11 | YOURVID – Save Energy | 504331-LLP-1-2009-1-ES-COMENIUS-CMP | Ευρωπαϊκή Ένωση | 2009-2011 | Εταίρος |
12 | EUCLIDES – Enhancing the Use of Cooperative Learning to Increase Development of Science studies | 134246-LLP-1-2007-IT-COMENIUS-CMP | Ευρωπαϊκή Ένωση | 2007-2009 | Εταίρος |
13 | Υλικό Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για το δάσος του Ρούβα | ΔήμοςΡούβα | 2007-2008 | Συντονιστής | |
14 | Υλικό Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για Αλμυρό – Ελούντα – Νοφαλιά | Δήμος Νεάπολης | 2006-2007 | Συντονιστής | |
15 | CONFRESH – Teaching Methods and Pedagogical Strategies for the Promotion to Schools of CONservation and Sustainable Development of FRESHwater Ecosystems | 226682-CP-1-2005-1-GR-COMENIUS-C21 | Ευρωπαϊκή Ένωση | 2005-2008 | Συντονιστής |
16 | Εθελοντισμός και Προστασία Περιβάλλοντος: Ενδυνάμωση του Κέντρου Εθελοντών του ΜΦΙΚ του Πανεπιστημίου Κρήτης για την παρακολούθηση περιβαλλοντικών θεμάτων σε περιοχές NATURA της Κρήτης | Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. | 2003–2004 | Συντονιστής | |
17 | Περιβαλλοντική Ενημέρωση και Εκπαίδευση στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης (ΜΦΙΚ) | Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. | 2002–2003 | Συντονιστής | |
18 | Το Φυσικό Περιβάλλον της Ελλάδας | ΕΠΕΑΕΚ: Έργο 1.1.στ.1.γ. | ΥΠΕΠΘ | 1999-2000 | Συντονιστής |
19 | Εργαστήριο με ζωντανούς φυτικούς και ζωικούς οργανισμούς και επισκέψεις στη φύση | ΕΠΕΑΕΚ | ΥΠΕΠΘ | 1998-2000 |
Εκπαιδευτικά νέα

«Ο Ψηλορείτης μάς ενέπνευσε!»
Ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία ο διαγωνισμός ζωγραφικής, φωτογραφίας, βίντεο, ποίησης και δημιουργικής γραφής για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου!
Διαγωνισμός φωτογραφίας
1ο Βραβείο: Μαριάννα Τσουπάκη, «Ο όμορφος Ψηλορείτης» 2ο Βραβείο: Μαρία Μιχαέλα Χατζηαλέξη, «Φωτογραφία του Ψηλορείτη» 3ο Βραβείο: Ανδριάνα Σαλούστρου, Χωρίς τίτλοΔιαγωνισμός Δημιουργικής Γραφής
1ο Βραβείο: Μελίνα Βασιλάκη, «Τρέχοντας για να σωθώ» 2ο Βραβείο: Αβραάμ Χριστοδουλάκης, «Τα φυτά των Λουλουδιών» 3ο Βραβείο: Ειρήνη Γωνιωτάκη, «Οι περιπέτειες του Γιωργή»Διαγωνισμός Ποίησης
1ο Βραβείο: Ιωνάθαν Βαρβάκης, «Ίδη η Πηγή του Ονείρου» 2ο Βραβείο: Ιωάννα Σπανάκη, «Ψηλορείτης» 3ο Βραβείο: Μορφέας Γιώργης,
Ημέρα Αναγνώρισης της Ταξινομικής Επιστήμης 2025: Ονόμασέ το για να το σώσεις!
23 Μαΐου 2025 – Κάθε είδος έχει μια ιστορία – αλλά χωρίς όνομα, αυτή η ιστορία μπορεί να μην ειπωθεί ποτέ. Η Ημέρα Αναγνώρισης της Ταξινομικής Επιστήμης, μια συλλογική πρωτοβουλία των κορυφαίων Μουσείων Φυσικής Ιστορίας και Βοτανικών Κήπων της Ευρώπης, στοχεύει στο να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει το κοινό σχετικά με την επιστήμη που ονοματίζει, ταξινομεί και προστατεύει τη ζωή στη Γη.
Γιατί έχει σημασία
Επί του παρόντος, ένα εκατομμύριο είδη απειλούνται με εξαφάνιση - πολλά από αυτά είναι ακόμα άγνωστα στην επιστήμη. Η ονομασία ενός είδους είναι το πρώτο βήμα για την προστασία του. Η Ταξινομική διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στη γεωργία, στην κτηνοτροφία, την ιατρική, στη διατήρηση και διαχείριση ειδών και οικοσυστημάτων, καθώς και στη χάραξη πολιτικής. Χωρίς αυτήν, δεν μπορούμε να κατανοήσουμε πλήρως, να προστατέψουμε ή να αποκαταστήσουμε τη βιοποικιλότητα που μας συντηρεί όλους.
Εγγραφείτε στο κίνημα #NameItToSaveIt
Πάρε κι εσύ μέρος ενεργά στην κίνηση #NameItToSaveIt
Φέτος, ζητάμε από όλους - επιστήμονες, φοιτητές, φυσιολάτρες - να συμβάλλουν στο να γίνει ορατή η Ταξινομική Επιστήμη. Να πώς μπορείτε να συμμετάσχετε: 📸 Τραβήξτε μια φωτογραφία ενός φυτού, ζώου, μύκητα, μικροβίου ή άλλου οργανισμού που σας συναρπάζει. 🔤 Βρείτε την επιστημονική του ονομασία (ή ζητήστε βοήθεια - είμαστε εδώ για αυτό!). 📲 Μοιραστείτε το στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με το hashtag #NameItToSaveIt. Κάθε όνομα είναι ένα βήμα προς την προστασία του. Κάθε ανάρτηση είναι μια φωνή για τη βιοποικιλότητα. Ας κάνουμε αυτή την Ημέρα Αναγνώρισης της Ταξινομικής πιο ηχηρή από ποτέ!


«Ο Ψηλορείτης μάς ενέπνευσε!»
Ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία ο διαγωνισμός ζωγραφικής, φωτογραφίας, βίντεο, ποίησης και δημιουργικής γραφής για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου!
Λάβαμε 155 έργα σε όλες τις κατηγορίες και έχει ήδη αρχίσει η δύσκολη διαδικασία της ανάδειξης των νικητών!
Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού αναμένονται μετά τις διακοπές του Πάσχα και πολύ σύντομα θα πραγματοποιηθεί η τελετή απονομής.
Ευχαριστούμε πολύ όλες τις μαθήτριες και όλους τους μαθητές για τη συμμετοχή!
Οι διαγωνισμοί πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020, της Πράξης «Το ταξίδι ξεκινάει από τον τόπο σου. Γνώρισέ τον: Δράσεις για την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των κατοίκων της περιοχής του Φυσικού Πάρκου Ψηλορείτη» που έχει ενταχθεί στη Δράση 19.2.4.5 «Στήριξη για μελέτες, υπηρεσίες και επενδύσεις, που συνδέονται με τον πολιτισμό, με τη διατήρηση, αποκατάσταση και αναβάθμιση της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς των χωριών, των αγροτικών τοπίων και των τόπων με υψηλή φυσική αξία, συμπεριλαμβανομένων των σχετικών κοινωνικο-οικονομικών πτυχών, καθώς και δράσεις περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης (συμπεριλαμβανομένων πολιτιστικών/συνεδριακών κέντρων, μουσείων, πολιτιστικών χαρακτηριστικών της υπαίθρου – μύλοι, γεφύρια κ.λ.π.)» του Υπομέτρου 19.2 «Στήριξη για την υλοποίηση δράσεων υπό την Τοπική Στρατηγική Ανάπτυξης για παρεμβάσεις δημοσίου χαρακτήρα», του Μέτρου 19 «Τοπική Ανάπτυξη με Πρωτοβουλία Τοπικών Κοινοτήτων (ΤΑΠΤοΚ)» του ΠΑΑ 2014-2020.
Περισσότερες πληροφορίες για τον διαγωνισμό, εδώ: https://www.nhmc.uoc.gr/archives/196843









