Skip to main content
search

Απευθύνεται σε: Ε΄& ΣΤ΄ τάξη Δημοτικού – Γυμνάσιο – Λύκειο

 Τύπος προγράμματος: Εκπαιδευτικά μονοπάτια ή Εκπαιδευτικά σενάρια

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ: 2 ώρες (με διάλειμμα)

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ: Μέσα από το φακό του στερεοσκοπίου οι μαθητές παρατηρούν τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των ζώων και αντιλαμβάνονται την ποικιλία και τη διαφορετικότητα των μορφών τους. Βλέπουν στερεοσκοπικά – τρισδιάστατα- και σε μεγέθυνση λεπτομέρειες από το σώμα και τις λεπτές υφές των δομών τους, όπως για παράδειγμα τα στοματικά εξαρτήματα ή τα πόδια των εντόμων. Παράλληλα, ερευνούν τη σχέση της δομής των ζώων με τις λειτουργίες τους και τον τρόπο ζωής τους. Τέλος, εξασκούνται στην ταξινόμηση και την επιστημονική ονοματολογία των ζώων με βάση τα χαρακτηριστικά γνωρίσματά τους.


Το Εκπαιδευτικό αυτό μονοπάτι υποστηρίζει το μάθημα «Φυσικά» της ΣΤ΄ Δημοτικού και συγκεκριμένα την ενότητα «Ζώα», ενώ μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά στην εφαρμογή του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών (ΑΠΣ) για τα «Φυσικά» της Ε΄ Δημοτικού. Επιπλέον, υποστηρίζει τη διαθεματική (ΔΕΠΠΣ) προσέγγιση της Βιολογίας στο Γυμνάσιο και Λύκειο, όσον αφορά στην οργάνωση της ζωής και στη σχέση δομής και λειτουργίας των οργανισμών. Πιο συγκεκριμένα, λειτουργεί συμπληρωματικά με το μάθημα της Βιολογίας της Α΄ Γυμνασίου (ενότητα: «Η οργάνωση της ζωής»), καθώς, επίσης, και με τις ερευνητικές εργασίες (Projects) του Λυκείου.

Όπως όλα τα Εκπαιδευτικά μονοπάτια του ΜΦΙΚ έτσι κι αυτό απαιτεί τη συνεργασία Σχολείου και Μουσείου. Τα βασικά στάδια υλοποίησης είναι:

  1. Προπαρασκευαστικό στάδιο που υλοποιείται στο Σχολείο
  2. Βιωματικό στάδιο που υλοποιείται στο ΜΦΙΚ
  3. Τελικό στάδιο που υλοποιείται στο Σχολείο

Και τα 3 στάδια υλοποίησης, στο Σχολείο και στο Μουσείο, υποστηρίζονται από το ΜΦΙΚ το οποίο παρέχει ειδικό υλικό στον εκπαιδευτικό:

Για να δηλώσετε συμμετοχή επικοινωνήστε με την υποδοχή του εκθεσιακού χώρου στο τηλ. +30 2810 393630.