Skip to main content
search

Διάρκεια: 4/5/2021 εώς – 28/2/2023
Επιστημονικός υπεύθυνος: Στάθη Ιάσμη
Προϋπολογισμός: 33.467,74 €
Χρηματοδότης: European Commission ERASMUS+

Ιστοσελίδα Προγράμματος

Το έργο εντάσσεται στην πρόσκληση ERASMUS+ που σχετίζεται με την κρίση της πανδημίας COVID-19. Στοχεύει να προσφέρει μοναδικές ευκαιρίες εκμάθησης επιστημών στις σχολικές κοινότητες, εγκαθιδρύοντας νέες μορφές συνεργασίας μεταξύ σχολείων, Μουσείων Φυσικής Ιστορίας και Επιστημών, καθώς και Κέντρων Επιστημών, προκειμένου να συμβάλει στην πρόσβαση και κοινή χρήση ψηφιακών εργαλείων, υπηρεσιών και εκπαιδευτικού αποθετηρίου. Το έργο θα περιλαμβάνει μια συλλογή καινοτόμων δραστηριοτήτων σε μορφές υβριδικής μάθησης, που θα βασίζονται στο Μοντέλο του Ανοιχτού Σχολείου (Open Schooling Model), και θα σχεδιαστούν σύμφωνα με τις αρχές της Υπεύθυνης Έρευνας και Καινοτομίας (Responsible Research and Innovation), αντιμετωπίζοντας την προσβασιμότητα στο ευρύτερο πλαίσιο του Παγκόσμιου Σχεδιασμού Μάθησης (Universal Design of Learning-UDL).

Το VIRTUAL PATHWAYS θα ενσωματώσει μεθοδολογίες με επίκεντρο τον/την μαθητή/μαθήτρια, όπως η εξερεύνηση και η διερευνητική μάθηση για τη βελτίωση των δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων των μαθητών, αυξάνοντας παράλληλα το ενδιαφέρον τους για θέματα STEM. Το έργο θα παρέχει, επίσης, ευκαιρίες στους εκπαιδευτικούς να αναπτύξουν την επαγγελματική τους τεχνογνωσία μαθαίνοντας τη χρήση και την προσαρμογή της σχεδιαστικής σκέψης (design thinking), της διδασκαλίας βάσει εργασιών (Project-based teaching), της διερευνητικής μάθησης (Inquiry-Based Learning-IBL), της συνεργατικής μάθησης, καθώς και τεχνικών διδασκαλίας που εισάγουν τη διεπιστημονική μάθηση.

Τα εκπαιδευτικά μονοπάτια που θα σχεδιαστούν θα καλύπτουν διάφορους θεματικούς τομείς, όπως η Φυσική Ιστορία της Ευρώπης, η πρώτη Επιστημονική Επανάσταση με τις ανακαλύψεις του Γαλιλαίου, οι ιδέες για το βραβείο Νόμπελ που άλλαξαν τον κόσμο και οι σημερινές προκλήσεις που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή και τη μείωση της Βιοποικιλότητας. Το έργο θα υλοποιηθεί πιλοτικά σε 200 σχολεία σε 4 κράτη μέλη (Φινλανδία, Σουηδία, Ιταλία και Ελλάδα).

Θα έχουν τη δομή «πριν την επίσκεψη, κατά τη διάρκεια της επίσκεψης και μετά την επίσκεψη» στους φορείς άτυπης μάθησης.

Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης-Πανεπιστήμιο Κρήτης θα αναπτύξει πέντε (5) ψηφιακά εκπαιδευτικά μονοπάτια, στα Ελληνικά και στα Αγγλικά, βασισμένα σε προγράμματα για σχολικές ομάδες που υλοποιούνται στον εκθεσιακό του χώρο και θα συντονίσει το παραδοτέο IO2: Virtual Pathways.

Τα πέντε (5) ψηφιακά μονοπάτια του ΜΦΙΚ-ΠΚ στα ελληνικά βρίσκονται διαθέσιμα παρακάτω:

Filter