Skip to main content
search

Διάρκεια: 01/10/2018 εώς 30/09/2020
Επιστημονικός υπεύθυνος: Βορεάδου Αικατερίνη
Χρηματοδότης: Erasmus +

Ιστοσελίδα προγράμματος

Ο κύριος στόχος του προγράμματος NHDPlay είναι να αναπτυχθεί μια αυτοματοποιημένη συμπεριφορά και να αυξηθούν οι γνώσεις και οι δεξιότητες των μαθητών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με τη χρήση εργαλείων Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνίας, που θα τους επιτρέψουν να ανταποκρίνονται σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, όπως φυσικές και ανθρωπογενείς καταστροφές και κρίσεις.

Η υλοποίηση του έργου θα γίνει με την ανάπτυξη 5 προϊόντων μέσα από τις παρακάτω 6 δράσεις:

  • Δράση 1: “Ολοκληρωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ” – που περιλαμβάνει την ανάλυση της παρούσας αντιμετώπισης των καταστάσεων έκτακτης ανάγκης στο μαθητικό χώρο, στις χώρες εταίρους, την προετοιμασία των υλικών και των θεμάτων που θα συμπεριληφθούν στο πρόγραμμα των διαδικτυακών μαθημάτων και του οδηγού δράσης.
  • Δράση 2: “Πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης” – ανάπτυξη μιας πλατφόρμας διαδικτυακών μαθημάτων βασισμένη στις σύγχρονες Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), όπου θα αναρτώνται εργαλεία αυτοδιδασκαλίας και αυτοαξιολόγησης των γνώσεων των μαθητών.
  • Δράση 3: “Διαδικτυακά μαθήματα” – ανάπτυξη τριών μαθημάτων που θα περιλαμβάνουν έξι διαφορετικές θεματικές ενότητες: φυσικές καταστροφές (σεισμοί, πλημμύρες, πυρκαγιές), ανθρωπογενείς καταστροφές (τρομοκρατία, βία) και Πρώτες Βοήθειες.
  • Δράση 4: “Εκπαιδευτικό παιχνίδι” – ανάπτυξη παιχνιδιού που θα καλύπτει θέματα από τις φυσικές – ανθρώπινες καταστροφές, με σκοπό τη διαμόρφωση μιας κουλτούρας και μιας αυτοματοποιημένης συμπεριφοράς των μαθητών για την αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων.
  • Δράση 5: “Πιλοτική” δοκιμή λειτουργίας της πλατφόρμας και του διαδικτυακού εκπαιδευτικού παιχνιδιού στους μαθητές για τον προσδιορισμό του επιπέδου επίδρασης και των επιπτώσεων της εφαρμογής αυτών των προσεγγίσεων.
  • Δράση 6: “Οδηγός δράσης” – ανάπτυξη ενός οδηγού σε δύο μέρη: α. οδηγίες για την εξασφάλιση ασφαλούς περιβάλλοντος στο σχολείο και β. προγράμματα σπουδών έτσι ώστε να συμπεριληφθεί το θέμα της ασφάλειας στη διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης.

Για να αντιμετωπίσουμε τις ανάγκες της εξειδικευμένης κατάρτισης, το NHDPlay, όπως αναφέρθηκε, θα υιοθετήσει ένα Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης που θα επιτρέπει τόσο την επί τόπου όσο και την εξ αποστάσεως διαδικτυακή μάθηση. Η ηλεκτρονική κατάρτιση θα είναι δομημένη σε τρεις σειρές μαθημάτων που θα παρουσιάζουν έξι διαφορετικές θεματικές ενότητες: φυσικές καταστροφές (σεισμό, πλημμύρες, πυρκαγιές), καταστροφές που προκλήθηκαν από τον άνθρωπο (τρομοκρατία, βία) και Πρώτες Βοήθειες. Το μαθήματα θα διατίθενται στους εκπαιδευόμενους ως διαδραστικό, πολύγλωσσο, αυτοαξιολογούμενο και εμπλουτισμένο με δικτυακά μέσα, υλικό. Επίσης, θα καλύπτουν τις ανάγκες διαφόρων τύπων χρηστών (π.χ. άτομα με αναπηρίες).

Ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για τη βελτίωση της καινοτόμας μάθησης του NHD Play είναι η εγκατάσταση παιχνιδιού στην πλατφόρμα του έργου. Το παιχνίδι θα περιλαμβάνει από απλά κουίζ μέχρι και αρκετά πολύπλοκα, βασισμένα σε κανόνες με πολλαπλά μέρη, παιχνίδια γνώσεων. Το εκπαιδευτικό δικτυακό παιχνίδι, ένας πολύ σημαντικός αναδυόμενος τομέας που προάγει σημαντικά τους μαθησιακούς στόχους του επιδιωκόμενου αποτελέσματος, θα αποτελεί ένα βασικό συστατικό της αρχιτεκτονικής του έργου ενώ θα αυξάνει την εκπαιδευτική προστιθέμενη αξία της πλατφόρμας.